CMBO | Van Narrowcasting tot Digital Signage

Aanleiding voor ‘Van Narrowcasting tot Digital Signage’, is het winnen door IP Digital van de CMBO Innovatie Award 2017 voor hun dubbelzijdige, slechts 2,6 mm dikke LG-OLED beeldscherm. De jury kende de award toe vanwege de overtuigende manier waarop IP Digital de nieuwste beeldschermtechnologie inzet voor hoogwaardige toepassingen in – met name – de retail.

Leek een aantal jaren geleden het fenomeen ‘narrowcasting’ een vroege dood te sterven, door de opkomst van steeds betere beeldschermen – met een beeldkwaliteit en een zwarting die niet onder doet voor die van drukwerk – èn van gebruiksvriendelijke software vindt het nu alsnog zijn weg.

Winkelen wordt steeds meer ‘beleven’ en door middel van digital signage – al dan niet interactief met behulp van een touchscreen – wordt het publiek in de fysieke winkel een meerwaarde geboden ten opzichte van ‘online shoppen’.

Met behulp van de software kan content eenvoudig worden beheerd: aanbiedingen, afbeeldingen, video’s, mededelingen, nieuws en weerbericht. Door de hoge beeldkwaliteit zijn de schermen ook geschikt voor ‘high end’ productpresentaties. Voor ‘traditionele’ grafische en signbedrijven vormt de toepassing van beeldschermtechnologie een interessante uitbreiding op hun portfolio, waarmee zij juist hun bestaande klanten van dienst kunnen zijn.

Vanwege hun kennis van grafische technieken en het produceren van content zijn deze bedrijven als geen ander in staat deze technologie toe te passen, waarbij de eigen creativiteit en DTP-capaciteit volop ingezet kunnen worden.

Meer weten & aanmelden? Klik hier.