Programma
11:00 uur – Koffie en inloop KVGO-leden
11:30 uur – Algemene Vergadering
12:30 uur – Lunch en inloop overige genodigden
13:30 uur – Opening middagdeel Algemene Vergadering door Dick Naafs, voorzitter KVGO, en
Esther Olofsson
13:45 uur – Update vanuit het KVGO
14:00 uur – Key-note presentatie: AI en grafimediabranche – Maarten Reijgersberg
15:00 uur – Middag koffiepauze
15:30 uur – Interactieve workshops – ronde I*
16:30 uur – Interactieve workshops – ronde II*
17:30 uur – Wrap up en afsluiting, Dick Naafs, voorzitter KVGO, en Pien Haks, GOC
18:00 uur – Borrel en netwerk buffet
19:30 uur – Einde bijeenkomst
* Inhoud interactieve workshops
Ontdek de kracht van AI – Chris Kleingeld, AI Matters
In deze workshop krijg je inzicht in wat AI voor jou kan betekenen, zowel privé als zakelijk. We verkennen praktische toepassingen en laten zien hoe gebruik van AI je tijd kan besparen. Uiteraard durven we ook te kijken naar waar het nog tekortschiet. Wil jij je eerste stappen zetten in de fascinerende wereld van AI, dan is dit een workshop voor jou!
AI actief: van theorie naar praktijk – Carl van Rooy, VIGC
Ontdek door interactieve activiteiten en discussies hoe AI onze toekomst binnen de grafimedia vormgeeft. Beleef een uur vol creativiteit en innovatie, waar je de basis van AI mee krijgt en ziet hoe AI de technologie van de bedrijfsprocessen binnen onze sector transformeert.
Overwegingen bij het gebruik van AI op de werkvloer – Djurre Das, Rathenau Instituut
Data, algoritmen en AI bieden organisaties grote kansen, bijvoorbeeld om hun product te verbeteren of om hun processen efficiënter in te richten. Het is belangrijk om vooraf goed na te denken over mogelijke onbedoelde neveneffecten. Zo kan de technologie ook negatief uitwerken voor het werkplezier van werknemers of betekenen dat zij andere vaardigheden nodig hebben. In deze interactieve workshop delen we ervaringen en onderzoeken we waar organisaties zoal in de praktijk mee te maken krijgen.
AI in de grafimedia: kansen en uitdagingen op de arbeidsmarkt – Erna Leenaars, GOC
AI heeft impact op de arbeidsmarkt, ook binnen de grafimediabranche. Functies veranderen, verdwijnen of komen er juist bij. In deze interactieve workshop worden specifieke beroepsgroepen binnen de grafische industrie geanalyseerd. Deelnemers onderzoeken in werkgroepen hoe AI kan worden toegepast in verschillende beroepsgroepen, de invloed hiervan op werknemers en de implicaties voor opleiding.