PostNL levert tijdens Print Pakt Live op de Dutch Design Week (21 – 30 oktober, Eindhoven) een minipostkantoor. Bezoekers kunnen daardoor de ansichtkaarten van de actie ‘Op de kaart’ ter plaatse adresseren, afstempelen en – gratis – op de oranje bus doen. De impact van de actie krijgt daarmee een forse boost.
Tien grafische bedrijven en ontwerpers zijn nu al volop bezig met de Op de kaart-actie. Omdat er meerdere versies in de maak zijn, kunnen de bezoekers uit een gevarieerd aanbod kiezen.
Nieuw is dat bezoekers de kaarten niet alleen gratis mee kunnen nemen, maar dankzij de ondersteuning door PostNL deze tijdens de Dutch Design Week bovendien gratis kunnen versturen. In het minipostkantoor staat de brievenbus waar bezoekers de kaarten in kunnen deponeren.
De kaarten zijn bedoeld om het DDW-publiek te inspireren met bijzondere druktechnieken, opvallende veredeling of door bijzondere papiersoorten te gebruiken. De kaarten zijn niet alleen het ‘visitekaartje’ van de maker, maar ook van de grafimediabranche. We laten de bijzondere mogelijkheden en onderscheidende eigenschappen van drukwerk in een multimediale wereld zien.
Spelregels
- Geen commerciële boodschap op de voorkant, alleen beeld en/of tekst, geen bedrijfslogo’s (de ervaring leert dat er voor dit type kaarten geen belangstelling is);
- De kwaliteit van het ontwerp wordt beoordeeld door een jury. Deze heeft het recht inzendingen van onvoldoende kwaliteit te weigeren;
- Gebruik het template dat hieronder is te downloaden;
- Gebruik van Print Pakt-logo op de achterkant is verplicht;
- Startoplage: circa 1.000 stuks;
- Kaarten worden eigendom van Print Pakt en kunnen ook later ingezet worden ter promotie van drukwerk;
- Aanleveren van kaarten kan tot uiterlijk 20 oktober;
- Aanleveradres: KVGO | Roel Worp | Op de kaart, Boeing Avenue 209, 1119 PD Schiphol-Rijk.