De Print Pakt ‘Op de kaart’-actie tijdens Dutch Design Week vorige week is een groot succes geworden. In negen dagen tijd werden ruim 1.700 kaarten gratis verstuurd naar 42 landen.
Met de ‘Op de kaart’-actie stelde Print Pakt, een campagne op initiatief van het KVGO, drukkerijen in de gelegenheid hun visitekaartje af te geven door op 10×15 cm te laten zien wat er met bijzondere papiersoorten, speciale druktechnieken en opvallende inkten en folies bereikt kan worden.
De kaarten waren zeer geliefd bij de bezoekers aan Print Pakt Live tijdens Dutch Design Week in Eindhoven: meer dan 10.000 kaarten werden verzameld en mee naar huis genomen – ook om daar als inspiratiebron voor nieuwe ontwerpen en toepassingen te dienen.
Bovendien konden de kaarten ter plekke gratis worden verstuurd dankzij een sponsoractie van PostNL. Voor veel jonge bezoekers bleek het schrijven van een postkaart een compleet nieuwe ervaring. Nadat zondagavond de laatste lichting was geschied, stond de teller op ruim 1.700 kaarten die vaak binnen Nederland maar ook naar nog eens 42 landen wereldwijd zijn verstuurd: van België en Italië tot Japan en Australië, en van China en Colombia tot de VS en Rusland.