Sla het menu over en ga direct naar de content van deze pagina.

KVGO commercial bij de STER

Enkele weken geleden werd het KVGO geattendeerd op het feit dat de STER gratis zendtijd ter beschikking stelde aan brancheorganisaties. De oorzaak is dat veel bedrijven (denk bijvoorbeeld aan de automobiel-, en de reisindustrie) in deze rare coronatijden geen reclame kunnen of willen uitzenden. Immers, mensen houden hun hand op de knip en reizen is al helemaal geen optie. In de vrijgevallen ruimte krijgen brancheorganisaties de kans om hun boodschap landelijk voor het voetlicht te brengen.

Wij als KVGO zagen dat als een uitgelezen kans om onze achterban een hart onder de riem te steken. Maar, waar begin je en hoe zorg je ervoor dat je binnen 30 seconden je boodschap overbrengt? En dat in een relatief korte productietijd want op het moment dat wij benaderd werden, hadden we een kleine week om alles op te tuigen. De aanbieding gold nog tot eind april, van idee tot creatie…

Gelukkig had het bureau dat ons attendeerde op de gratis zendtijd al vaker met het bijltje gehakt en kwamen zij met het idee voor de insteek van de commercial. Na flink wat over en weer gemaild te hebben is uiteindelijk de commercial in zijn huidige vorm ontstaan. Vlak nadat de commercial ter goedkeuring was voorgelegd aan de STER, kregen we bericht dat ook in mei de gratis zendtijd verlengd zou worden.

Om te beginnen is KVGO geen ’household name’ zoals bijvoorbeeld de ANWB. Dit betekende dat we in beelden – en tekst- moesten uitleggen waar we voor staan. De grootste gemene deler in de grafische industrie en waar veel mensen aan denken bij grafische industrie, zijn de drukkerijen.  Dit is ook de reden waarom we drukkers in de commercial naar voren hebben laten komen. Er moet ergens een raakvlak zijn met de mensen thuis. Ook waren er restricties met betrekking tot de boodschap; het mocht geen commerciële boodschap zijn, mensen mochten niet opgeroepen worden om extra drukwerk of iets te bestellen. Het moest een boodschap van de brancheorganisatie zijn en het moest een link hebben met corona.

Hier vinden jullie een link naar de commercial en het Uitzendschema commercial KVGO.