Sla het menu over en ga direct naar de content van deze pagina.

KVGO-Ledenraad bij elkaar op 25 mei, gevolgd door Print Pakt Live

De Ledenraad van het KVGO komt op woensdag 25 mei in DeFabrique te Utrecht bij elkaar. Presentatrice Isolde Hallensleben gaat in gesprek met KVGO-voorzitter Cees Verweij. Marketeer en publicist Wouter de Vries analyseert de marketing van drukwerk. Daarna start Print Pakt Live 2016.

Het Magazijn en de Meelzolder van DeFabrique in Utrecht bieden op woensdag 25 mei onderdak aan de eerste Ledenraad van het KVGO in 2016. Op de agenda staat onder andere de financiële verantwoording door penningmeester Ruud de Klerk. Ook kijkt het bestuur terug op alle inspanningen die zijn geleverd rond de invoering van de Ja/Ja-sticker waar de gemeenteraad in Amsterdam op 20 april mee akkoord ging en gaat in op volgende stappen.

Het KVGO Jaarverslag 2015 met als titel ‘Elk medium zijn moment’ wordt officieel gelanceerd.

16_04_IsoldeInterview voorzitter
Nieuw in het programma is het interview met Cees Verweij. Traditiegetrouw laat de voorzitter van het KVGO zijn licht schijnen op actuele zaken, inventariseert hij de stand van zaken in de bedrijfstak en pikt hij er een aantal zaken voor de toekomst van het KVGO uit. Presentatrice Isolde Hallensleben zal Cees de nodige vragen voorleggen waarbij ook de zaal de gelegenheid krijgt mee te doen.

Wouter de Vrieskn_02_pag_03_wouter_de_vries
Marketeer en publicist Wouter de Vries jr. sluit de Ledenraad af met een spetterend en kritisch betoog over de marketing van drukwerk. Hij doceert ‘Dienstenmarketing’ aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Van zijn hand verschenen achttien boeken en vele artikelen op het gebied van onder andere dienstenmarketing, kwaliteitsperceptie, job involvement, balanced scorecard, marktoriëntatie en marktgerichtheid. De bekendste titel van zijn hand is ‘Blauwe Bananen’.

Print Pakt Live 2016
Na afloop van de Ledenraad staat Print Pakt Live 2016 op het programma. Naast Mr Print Pakt (Alex Kunst) en Ed Boogaard treden Paulina de Nijs van de Stichting Print en Rob Wilders, directeur van de Ecomediagroep in Nieuwkoop op. De Nijs onderzocht de relatie tussen vormgevers en grafische bedrijven. Wilders voorziet nieuwe verdienmodellen in de bedrijfstak, waarbij niet de oplage leidend is maar het aantal kliks dat drukwerk online weet op te roepen.

16_04_ppl_logo_utrecht

Programma

12.30 | Lunch Ledenraad

13.00 | Vooroverleg

14.00 | Ledenraad

  • Cees Verweij in gesprek met Isolde Hallensleben
  • Financiën
  • Wouter de Vries over de marketing van drukwerk

15.30 | Print Pakt Live ontvangst

16.00 | Print Pakt Live

  • Opening door presentatrice Isolde Hallensleben
  • Paulina de Nijs van de stichting Print onderzoekt de relatie tussen ontwerpers en grafisch bedrijf
  • Ed Boogaard over Print Pakt op de Dutch Design Week 2016
  • Kennisquiz
  • Cool-down
  • Mr Print Pakt – Alex Kunst – over acties en plannen
  • Rob Wilders van de Ecomediagroep in Nieuwkoop ziet verdienmodellen in grafische bedrijven snel veranderen: Print klikt

18.00 | Inpakken

18.10 | Smakelijk eten aan het buffet

Locatie
DeFabrique, Westkanaaldijk 7, 3542 Utrecht.

Aanmelden
Aanmelden voor KVGO-leden via het inschrijfformulier of – net zoals voor andere geïnteresseerden – via www.printpaktlive2016.nl.