Tijdens de ochtendsessie stonden Gerwin Verdonk (Simian), docent Ronald den Bekker van SintLucas en Perry van Beek (Social.One) op het programma.
Verdonk is hoofd van het online-team van Simian en vertelde over de data-gedreven toekomststrategie van deze online-drukkerij. “Online advertising is een onmisbaar onderdeel van de groeistrategie van onze data-gedreven portals.”
Verdonk legde uit hoe Simian data verzamelt en ze zo snel mogelijk verwerkt om er optimaal van te kunnen profiteren.
Den Bekker is docent digital publishing en hij ging met mr Print Pakt (Alex Kunst) in gesprek over studenten, leren en de praktijk.
Van Beek zet al zijn kaarten op het zakelijk gebruik van LinkedIn onder het motto: Je hebt verkoopleads nodig.
“Je kunt natuurlijk online een lijst met potentiële leads vinden en langs de deuren gaan… maar bedenk dit, als jij online kan gaan, dan kan jouw prospect dat dus ook! En dat doen ze ook… massaal! Jouw prospect wil jou daarom pas spreken als hij of zij zijn eigen research heeft gedaan.”
Nadat KVGO-voorzitter Cees Verweij de bijeenkomst afsloot was het voor de ondernemers tijd om, met de Print Pakt Paper Trail in de hand, de op loopafstand gelegen DDW-locatie Strijp-S te verkennen en Print Pakt Live te bezoeken.