Sla het menu over en ga direct naar de content van deze pagina.

Two Sides Trend Tracker survey

Eéns per twee jaar houdt Two Sides wereldwijd een enquête met als doel de veranderende voorkeuren, waarnemingen en houding van de consument ten opzichte van print, papier en kartonnage te begrijpen. In januari van dit jaar is er onderzoek gedaan onder 10.250 consumenten. De belangrijkste uitkomsten van de enquête in Europa zijn door Intergraf met ons gedeeld. In dit artikel gaan we in op de uitkomsten van de vragen over print vs. digitaal.

Ontwikkelingen print vs. digitaal

Sinds de COVID-19 epidemie is de behoefte van consumenten aan gedrukte materialen aanzienlijk hersteld:

We kunnen niet ontkennen dat internet de manier waarop we nieuws en informatie tot ons nemen heeft veranderd. Maar het feit dat we steeds en steeds meer afhankelijk worden van digitale communicatie, brengt uitdagingen met zich mee. Consumenten blijken steeds meer bezorgd over de impact hiervan op hun gezondheid en levensstijl:

Volledige rapport

Mocht je interesse hebben om het volledige rapport te bekijken en ook te lezen over de kijk van de consument op het milieu, hun voorkeur voor verpakkingen en hun gedachten over hygiëne producten, stuur dan een bericht naar: info@kvgo.nl. Leden krijgen dit rapport op verzoek gratis toegestuurd. Niet-leden kunnen het rapport ontvangen tegen een betaling van EUR 849,-.