Speciaal voor Nederlandse ondernemers in de grafische sector organiseert het KVGO een lunch voorafgaand aan het congres op 9 maart. Dit is dé gelegenheid om met gelijkgestemden te sparren en je netwerk te verstevigen. Nadat de eerste contacten zijn gelegd, vertrekken we gezamenlijk richting het congres. Bij voldoende animo is het eveneens mogelijk dat het KVGO vervoer en een hotelovernachting regelt.
Marktrapport tijdens congresdag 1
De directeur van Intergraf en directeur van FTA Europe (flexographic printing) openen het congres op 9 maart om 14 uur. Gedurende het middagprogramma zijn er diverse lezingen. Zo deelt het Smithers Instituut tijdens dit event de laatste feiten en cijfers over de verpakkingsmarkt. Bezoeker ontvangen dit European Packaging Market Report gratis en als eerste. Daarnaast praat een afgevaardigde van de Europese Commissie aanwezigen bij over de laatste wet- en regelgeving gevolgd door presentaties van experts over retail, sustainability en branding. Afsluitend volgt een diner.
Paneldiscussie op congresdag 2
De tweede congresdag gaat van start met presentaties over ontwerp, recycling en omgeving. Het congresprogramma sluit aan het einde van de ochtend af met een paneldiscussie over de toekomst van verpakkingen. Aansluitend volgt een netwerklunch.
Informatie en aanmelden
Aanmelden voor het congres en de KVGO-lunch kan via info@kvgo.nl. De kosten voor het congres bedragen € 190 voor KVGO-leden en € 395 voor niet-leden (exclusief btw).
Voorlopig programma Shaping the Future with Packaging
Thursday, 9 March
12:30-14:00
Networking lunch
14:00-14:15
Conference Opening
1. Ulrich Stetter, President of Intergraf
2. Sante Conselvan, President of FTA Europe
3. Moderator: Joanna Stephenson, Director of Marketing of FIA UK/ Managing Director of PHD Marketing/ Co-Founder of Women in Packaging UK
14:15-15:00
Presentation #1 on market data Tom Hallam, Project Director, Packaging Consultancy, Smithers
15:00-15:30
Presentation #2 on the PPWD
Mattia Pellegrini, Head of Unit (DG Environment), European Commission
15:30-16:15
Networking coffee break
16:15-16:45
Presentation #3 Brand
16:45-17:15
Presentation #4, “Sustainable strategies of UK retailers – case study”
Olga Munroe, Head of the Retail Institute, Leeds Beckett Universit
19:00-21:00 Dinner at Hotel Le Plaza End of day 1
Friday, 10 March
9:00-9:30
Presentation #5 on packaging design
Susanne Lippitsch, Packaging Designer at SL DESIGN
9:30-10:00
Presentation #6 on recycling – presenting the watermark “Holy Grail 2.0”
AIM (European Brands Association) or Holy Grail 2.0 member representative
10:00-10:45
Networking coffee break
10:45-11:15
Presentation #7 on environment
Peter Ragaert, Director at Pack4Food & Professor of food packaging technology at Ghent University
11:15-12:15
Panel on the future of packaging Consisting of representatives from the European Commission, Smithers, retail, brand, Ghent university, the moderator.
12:15 -12:30
Conference Closing
12:30-14:00
Networking lunch